Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2008 14:27 - И къде е държавата в цялата тази ситуация?
Автор: 100jan Категория: Политика   
Прочетен: 4611 Коментари: 5 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Имаме неприятна ситуация. Инцидент. Не ни е по вкуса, не желаем да се случва, не се случва всеки ден, но... Но се случва! За такива ситуации всяка държава, дори и най-непросветената, най-мрачната диктатура, предвижда план за действие на различни държавни институции и служебни лица. Такива има и в България (разбирам вашето учудване).

Какво се случи? Пътнически влак със спални вагони гори на два километра от един малък български град. Загиват осем човека, още няколко са ранени (леко и тежко, в това число и обгазените). Сега да проследим какви би трябвало да са действията на държавните служители, в това число и на служителите на БДЖ (също държавна фирма, но и частна да беше - това не променя нещата).

Влак е спрял на натоварено ЖП трасе поради някакъв инцидент. Трябва да се информира ЖП управлението, което да задържи пътуващите към мястото други влакове, да се информират: полиция, пожарна, Бърза помощ, Гражданска защита. Подадена е информация и за горящи вагони. Пътуващите натам (в полето) пожарни коли трябва да бъдат придружени от тъй наречените "водоноски". Задължително трябва да има поне две линейки, едната от които да има оборудване за по-сложни процедури. Гражданска защита трябва да се погрижи за подслон, вода, храна, дрехи (ако са нужни такива, но и да не са - длъжни са да се погрижат). Полицията задължитерно обезопасява района, тъй като се очаква да има множество хора в нестабилно състояние. Възможни са безредици, възможни са опити за извършване на противообществени прояви, дори престъпления. Бързо трябва да се установи самоличността на жертвите, а ако не е възможно - поне приблизително да се установи техния брой и да се пристъпи към спасителни и издирвателни процедури.

Какво от всичко е направено?

За да пристигне на мястото пожарна кола означава, че сигнал е подаден. Дали машиниста на влака, дали някой от другите служебни лица - няма значение. Някой от персонала е бил и тук няма място за критика. Пожарната кола идва сравнително бързо. Отлично за редовите пожарникари. Работили са момчетата, не може да се отрече. Какво става после? Водата свършва, дори два вагона не могат да изгасят с нея. Къде са водоноските? Има ли такива? Ако няма - защо няма? Ако има - защо не са тръгнали към мястото на инцидента? Кой началник е отговорен за това? Наказан ли е? Ако все пак е нямало - кой министър е отговорен за това? Ще подаде ли оставка?
Имаме над 20 души от спалния вагон, които са буквално по долно бельо, озовали се насред полето. Къде е гражданска защита? Има ли в района такава? Ако няма - къде е ресорния министър и какво чака още? А оставка? Голите и уплашени хора поемат пеша към града. Къде е полицията? Защо е допуснала това? Инструктирани ли са редовите полицаи как се действа при такива ситуации? Кой е отговорен? Ще бъде ли наказан? Сигурен съм, че поне две затворнически коли има в този град. Унизително е, ама биха свършили работа да транспортират хората, да речем на два курса. Така хем всички пострадали, но живи, щяха да са непрекъснато под наблюдение и грижи, хем няма да има предпоставки за злоупотреби и престъпления.
Цял ден хора издирват свои близки. Търсят се не само осемте загинали, търсят се всички. Никой не може да каже нищо!!! Кой трябва да установи самоличността на хората? Нужни са лист, химикал и около час-два да ги погледнеш, да ги успокоиш и да ги попиташ от къде са, как се казват, на кого биха искали да се обадят... Кой да я свърши тази работа? Ще бъде ли наказан, ще му се поиска ли оставката?

В един друг мой постинг имаше коментар, че ако това беше станало в чужбина, по-бързо щяхме да разберем за жертвите и за оцелелите. Бих добавил - в чужбина, ама през 2008-а година. А ние явно сме още в ерата преди телефона и писмеността...

П.П. Пиша на един дъх, грешките ще поправям после, или нарочно ще ги оставя...



Гласувай:
0



1. eien - Писах постинг за Гражданската защита и дали да разчитаме на себе си,
07.03.2008 18:35
или на нея, в случай на бедствие- имах предвид земетресение и веднага бях опровергана как имало у нас такава. Е, къде е, не разбрах?
цитирай
2. zaw12929 - zaw 12929 Въпросът е поставен???!!!!!!.)))))))))))))
07.03.2008 22:41
Много пъти съм пътувала в спален вагон и кушет.Веднъж имаше запалване, но го угасиха със задушаване и влакът беше на гара и не стана нито инцидент, нито вреди на хора
Този пожар като гледаме кадрите е особено подсилен. Освен за удушеното дете се сещам и за едни войничета, пак повод за политически натиск
Няма да се стигне до виновникът, който нагло извива ръце и ще продължи да жертва невинни
хора...Днешния Бай Ганю се изроди в Дракула
Колко удобни клакьори дето все народа им глупав, че не е гласувал за тях ! Има ли връзка?
цитирай
3. zaw12929 - zaw 12929 Пропуснах главното
07.03.2008 22:46
Гневът и е справедлив
Да си гражданска защита е голяма отговорност
Пак сме се паникьосали
цитирай
4. lorddemonic - хммм
13.03.2008 10:08
Началника на БДЖ сменен ... Това ще върне ли някой от загиналите? Не!
Христо Монов е новият директор на БДЖ ... Освободени четирима директори на БДЖ - директорът на „Безопасност, контрол и вътрешна сигурност Иван Лалов, директорът на поделение за пътнически превози - София Христо Иванов, зам.-директорът на поделение за пътнически превози - София по експлоатация на спални и кушет-вагони Георги Иванов и зам.-директорът на поделение за пътнически превози - София по експлоатация на пътнически вагони Николай Николов.
И какво от това? Тези действия няма да направят влаковете нови и по безопасни ...
Кой е Х.Монов? Христо Монов е роден през 1957 г. в Мездра. Завършил е висшето си образование през 1984 г. в Техническия университет (бивш ВМЕИ) и има научна степен магистър-инженер със специалност „Експлоатация на железопътния транспорт".

Той започва кариерата си през 1984 г. като ръководител-движение в гара Подуяне. Разпределителна и минава през различни нива на управление в системата на БДЖ. Трудовият му стаж в българските железници е 25 години. До момента той е бил директор на „Експлоатация и техническо осигуряване" в „БДЖ - Товарни превози" ЕООД.
Семеен е, с две деца.
цитирай
5. анонимен - Да, виж къде е държавата:
21.03.2008 10:54
http://djyn.blog.bg/viewpost.php?id=174910
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: 100jan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 244406
Постинги: 33
Коментари: 95
Гласове: 650
Архив